Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití rozšířené reality při tréninku a provádění údržby letadel
Košík, Michal ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabíva rozšířenou realitou a jejím použitím při vykonávání údžby letadel. Její součastí je take rozsáhle studium problemaky rozšířene reality, leteckých servisních procedur a předchádzejících pokusů o jejich spojení. Dále bylo v rámci teto práce natočených několik servisních procedur a vytvořena aplikace, která byla na nich otestováná. Výsledky těchto testů spolu s návrhem dalších vylepšení je možné najít prímo v práci.
Ověření biologických parametrů člověka pro robotickou vizuální teleprezenci
Cheparukhina, Anna ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce představuje sebou výzkumnou práce v oblasti robotické vizuální teleprezence. Na začátku se vysvětluje samotný princip vizuální teleprezence a dělá se klasifikace robotů dle jejich vlastností a koncepcí. Dále je přehled moderních stávajících robotů. Navazující kapitola pojednává o lidském zrakovém systému, jeho základních parametrech a funkcích včetně parametrů pohybů hlavy. Následně byly rozebrány součástí teleprezenčního systému a byl proveden výběr kritických parametrů pro vizuální teleprezence. Na závěr teoretické časti byly navrženy experimenty pro ověření biologických parametrů člověka. V praktické častí byla provedena měření rozsahu a rychlosti pohybů hlavy, rozlišení oka v závislosti na osvětlení a měření zorného pole člověka. A také byla provedena série experimentů pro praktické technické provedení teleprezenčního systému pro záchranný robot třídy Orpheus.
Využití Head-mounted displejů v managementu rizik u obráběcích strojů
Jelínek, Martin ; Kotek, Luboš (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá provedením a technickými možnostmi VR headsetů a jejich uplatněním ve strojírenství, v oblasti managementu rizik u obráběcích strojů, při využití zkušeností z jiných oblastí a historie. V praktické části je provedena analýza rizik u vybraného stroje (vertikální obráběcí centrum) prostřednictvím kontrolních seznamů a virtuálními technologiemi. Techniky analýzy rizik jsou následně porovnány a zhodnoceny. Výstupem je vyhodnocení výsledku a návrh praktického využití virtuální reality v praxi.
Fyzikální simulace ve virtuální realitě
Pacáková, Gabriela ; Milet, Tomáš (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je seznámit čtenáře s teorií a implementací aplikace pro virtuální realitu, která využívá headset HTC Vive a knihovnu BulletPhysics. Popisuje integraci nástrojů BulletPhysics a OpenVR SDK s OpenGL. Výsledkem této integrace je jednoduchá bowlingová hra ve VR, která využívá všechny výše uvedené zdroje a poskytuje uživateli zábavný zážitek z VR, stejně jako hlubší pochopení počítačové grafiky a principů VR.
Využití Head-mounted displejů v průmyslových aplikacích
Dvořák, Dominik ; Kroupa, Jiří (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je studie o současném využití Head-mounted displejů v průmyslových aplikacích. Práce je rešeršního charakteru a obsahuje základní informace k problematice využití virtuální a rozšířené reality v průmyslu. Dále se zabývá technologiemi a jednotlivými typy brýlí pro virtuální realitu a také využitím VR v ostatních oblastech. Následuje zhodnocení dané problematiky a naznačení, kam by se mohla v dalších letech vyvíjet.
Controlling Virtual Avatar in Microsoft HoloLens with Use of Real-World Elements
Fajtová, Klaudia ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Aim of this paper is to study the problem of surface scanning and mapping in augmented reality using the Microsoft HoloLens headset and to introduce the solution on how to dynamically generate virtual content that would be able to respond to dynamic environment changes. The goal is to collect the data about the real environment in order to gain the knowledge of its modifications, to process it and understand. To accomplish this goal, HoloLens native components for spatial awareness were used. The final application that demonstrates this functionality contains a virtual avatar that moves around the environment in order to collect randomly generated targets. The character is able to react on dynamic environment changes and is controlled by the gamepad, connected to the headset via Bluetooth.
Využití Head-mounted displejů v managementu rizik u obráběcích strojů
Jelínek, Martin ; Kotek, Luboš (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá provedením a technickými možnostmi VR headsetů a jejich uplatněním ve strojírenství, v oblasti managementu rizik u obráběcích strojů, při využití zkušeností z jiných oblastí a historie. V praktické části je provedena analýza rizik u vybraného stroje (vertikální obráběcí centrum) prostřednictvím kontrolních seznamů a virtuálními technologiemi. Techniky analýzy rizik jsou následně porovnány a zhodnoceny. Výstupem je vyhodnocení výsledku a návrh praktického využití virtuální reality v praxi.
Controlling Virtual Avatar in Microsoft HoloLens with Use of Real-World Elements
Fajtová, Klaudia ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Aim of this paper is to study the problem of surface scanning and mapping in augmented reality using the Microsoft HoloLens headset and to introduce the solution on how to dynamically generate virtual content that would be able to respond to dynamic environment changes. The goal is to collect the data about the real environment in order to gain the knowledge of its modifications, to process it and understand. To accomplish this goal, HoloLens native components for spatial awareness were used. The final application that demonstrates this functionality contains a virtual avatar that moves around the environment in order to collect randomly generated targets. The character is able to react on dynamic environment changes and is controlled by the gamepad, connected to the headset via Bluetooth.
Fyzikální simulace ve virtuální realitě
Pacáková, Gabriela ; Milet, Tomáš (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je seznámit čtenáře s teorií a implementací aplikace pro virtuální realitu, která využívá headset HTC Vive a knihovnu BulletPhysics. Popisuje integraci nástrojů BulletPhysics a OpenVR SDK s OpenGL. Výsledkem této integrace je jednoduchá bowlingová hra ve VR, která využívá všechny výše uvedené zdroje a poskytuje uživateli zábavný zážitek z VR, stejně jako hlubší pochopení počítačové grafiky a principů VR.
Využití Head-mounted displejů v průmyslových aplikacích
Dvořák, Dominik ; Kroupa, Jiří (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je studie o současném využití Head-mounted displejů v průmyslových aplikacích. Práce je rešeršního charakteru a obsahuje základní informace k problematice využití virtuální a rozšířené reality v průmyslu. Dále se zabývá technologiemi a jednotlivými typy brýlí pro virtuální realitu a také využitím VR v ostatních oblastech. Následuje zhodnocení dané problematiky a naznačení, kam by se mohla v dalších letech vyvíjet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.